Måndag 7 mars 2011

2011-03-07 20:58:46 / 1 kommentarer ..


Jag kan inte hjälpa det, men så fort någon i min närhet fyller år, slår det mig vilken ålder jag faktiskt befinner mig i. Herre min ge... Snart 40. Helt otroligt... Idag fyller min kusin år, 39. Han är lika gammal som mig (jag är ca 1 månad yngre), men jag kan inte tro att vi är i den åldern.

Det känns som om det var alldeles nyss då vi var små och hittade på bus och äventyr. Han hittade på buset, jag hängde på. Han var den vilda och jag var den lugna. Jag vet, ni tror mig inte, men så var det... Jag var ett snällt och gulligt litet barn när jag var liten. Ljuskopparrött totalkrulligt hår, blek hy och fräknar. Jonas (min kusin) var den mörka lilla vilden. Han är ju inte mörkhyad, men svart hår och mer färg på hyn än vad jag har/hade iaf.

Jonas var den som drog mig tvärs genom gården och lekparken i håret medan jag skrek för full hals. Jonas var den som tuggade sönder mammas ärvda guldörhängen. Jonas var den som mer var uppe på alla möbler, inklusive bokhyllor och dyl, än nere på golvet. Jonas var den med energi och fart och inte hade ro att sitta still.

Jag var den snälla och lugna... Jag var den som höll mig i bakgrunden,. Jag var den som inte sa så mycket utan lekte snällt... De vuxna skällde aldrig på mig, utan det var Jonas som fick ta de vuxnas ilska när något busigt var gjort...

Det slår mig... Tänk om det inte alls var så. Tänk om minnet spelar mig ett spratt och jag inte alls var så snäll och söt som jag minns. Tänk om man vrider på minnet, omedvetet, för att man inte ska minnas riktigt utan man förskönar alltid historien. Men jag är iaf helt säker på att Jonas var busfröet...

Vi har kommit ifrån varandra lite grann, jag och min kusin. Det är svårt att hålla kontakten när det är nästan 30 mil mellan. Dessutom 30 mil åt ett håll man inte bara råkar köra förbi. Men han finns där i Husbonliden och jag ser honom fortfarande som en av mina närmaste kusiner. Jag har ju inte så många i min ålder... KRAMAR TILL TUSEN, kära kusin Jonas, på din födelsedag!!! Nästa gång jag passerar, då lovar jag att stanna!

Ja, det var lite om min historia. Min nutid är då inte så speciellt rolig. Jag jobbar, tränar, handlar, städar, läser lite och sover. Typ... I helgen har vi faktiskt hunnit ut lite med skotern. Se bilder på nedanstående länk:

BILDER från söndagens skotertur

Har faktiskt oxå hunnit vara och besöka Sofia i Rosvik. Det var trevligt... Fick även diska lite! Diska är ju något jag gillar, men det har inte Fian ärvt... :P Hon var föresten hundvakt åt lilla söta Nellie. Av det har Sofia lärt sig en sak. Hon vill inte ha en egen hund. Alltid något! :)

Nu ska jag nog leta reda på boken min och slappa resten av kvällen! Ha det bra alla!


Nellie, Sofias hund för i helgen!
 


Kommentarer
Anneli

Ja dessa vovvar.....man är låst, det ska rastas i ur o skur och de kan driva en till vansinne - men nog är de fina trots allt:)

En hederlig 2:a plats får de efter nr 1 "The Cat";)

2011-03-07 22:24:55
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!