Söndag 20 mars 2011

2011-03-20 18:29:20 / 1 kommentarer ..


Nu har vi haft två helger med helt fantastiskt väder. Det känns helt underbart måste jag verkligen säga! :)

Förra veckan var helt ok. Jag gjorde inget speciellt alls, förutom det vanliga. Man börjar ju få vårkänslor och känner sig piggare och mer alert. Härligt...

I fredags hade jag kortfredag och for från jobbet efter 12 någon gång. Jag for till Storheden och inhandlade nya lakan och lite nytt till köket. Har köpt lite ljusgröna saker, så att det känns lite mer som vår. Istället för bara svart. Blev jättefint...

Sedan skjutsade jag Mathias till Jocke, då de skulle ha lan. Efter det blev det att åka hem och börja med middagen. I vanlig ordning hade jag trerättersmiddag till Mikael när jag har kortfredag. Denna gång såg menyn ut så här:

Förrätt:
Tomatsoppa & vitlöksbröd med stark majonäs

Huvudrätt:
Grekisk pytt-i-panna

Efterrätt:
Cheesecake med bär

Jag kan inte säga vilket som var bäst, allt var så himla gott. Mikael satt och sa "mmmm" under alla tre rätterna, så det måste ju vara ett bra betyg.

På lördagen tänkte vi tapetsera, men precis när vi skulle börja med det så kom solen fram. Då struntade vi i det och tog skotrarna istället och drog ut på isen. Vi hamnade i Sandnäsudden och där låg vi i solen i flera timmar. Kokade kaffe och grillade och hade det allmänt härligt.

Idag, söndag, så tog vi oxå skotrarna och for iväg till Klubbviken och åt lunch tillsammans med Gunnar och Mona. Alla andra tre tog hamburgare, men jag tog fisksoppa. Så otroligt gott! Men det var mat för minst två så jag orkade inte allt. Men gott var det... :)

På vägen hem stannade vi en stund vid Gråsjälören och tittade på allt folk. Vi körde till Granec och tankade och for sedan hem. Här hemma har eftermiddagen och kvällen mest bestått av tv, matlagning, städning och allmänt slöande. En härlig kväll... :)


Vi körde runt hela Sandön på vägen till Klubbviken. När vi var nästan framme fick vi se tre stora fartyg som var på väg in (och ut) i Luleå Skärgård. Här var en av båtarna som skulle till malmhamnen och blev dragen av en bogserbåt.


Denna var på väg ut till havs. Lotsbåten (som inte syns på bild) körde strax efter, för att kunna ta tillbaka lotsen från fartygen sedan.


Vi stannade och kikade och fotade...


Efter det goda lunchen satte vi oss i solen och njöt och tittade på alla människor.


När vi stannade vid Gråsjälören fick vi se denna fallskärmsflygare (med motor) som körde omkring... :)
 


Kommentarer
Smsa Låna http://smsalåna.nu

Nice sida! Hur länge har du haft din sida?

2011-07-20 08:46:39
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!