Måndag 30 maj 2011

2011-05-30 20:14:49 / 1 kommentarer ..


Tiden går och går och jag tycker inte jag hinner med den här bloggen så bra… Jag vill dock inte släppa den helt, utan jag tittar in då och då! :)

Hoppas att ni alla har det bra. Jag har det… ganska bra… Min mamma har tyvärr åkt in på sjukhus. Hon mår inte så bra… Hon var faktiskt riktigt nära att gå bort innan vi hittade henne. Jag vill inte gå in på detaljer, men jag kan säga att sorgen efter en annan människa kan verkligen ta knäcken på en.

Min mamma och hennes man var ett par som verkligen var "bara de". De levde helt enkelt för varandra. Och vad händer då när en av dem avlider… Den andra tappar all livsgnista… Och då är det inte lätt att ta hand om sig. Det är inte lätt att hitta anledningar till att vara glad, göra saker och inte ens en anledning till att äta, är lätt att finna.

Jag tycker dock det är skönt att hon är under vård och att hon får tre mål mat per dag, plus att hon får vila, vila och åter vila… Stackars lilla mamma, jag tycker så otroligt mycket synd om henne…

Så min tillvaro just nu handlar om att springa upp till mamma varje lunch, åka hem till mamma efter jobbet för att sköta om katten Frasse! Den stackaren saknar ju mamma något enormt! Jag håller också på att städa och rensa hemma hos mamma så att det är rent och fräscht där!

I helgen var vi på bilutställning och tittade på coola bilar. Tyvärr var ju vädret inte det bästa, men det var ju ändå kul att gå och kika. Sedan har vi varit och köpt galon till en del av båtklädseln. Kanske vi kommer igång att fixa det också snart… :) På lördag hämtade vi hem Frasse till oss så han fick lite sällskap i ett dygn, men jag tror nog han trivs bäst hos mamma, även om han måste vara ensam. Han känner sig ju mest hemma där.

I söndags var jag hela dagen hos mamma och städade. På kvällen åkte jag och Mikael till stan och åt middag och gick på bio. Såg nyaste Pirates-filmen. Den var väl sådär, men det var kul att gå på bio iaf.

Idag har jag umgåtts med båda mina barn. Fian kom till sjukhuset och hälsade på mamma (sin mormor) och sedan höll hon mig sällskap på jobbet tills jag slutade. Då hämtade vi Matte och for till Storheden. Sedan har jag hunnit med ett avsnitt med Cold Case plus att jag har bakat till Mikaels jobb...

Resten av kvällen blir nog lugn.

I fredags var jag på BBB med mina kära arbetskollegor, inklusive Anneli! :) Det var trevligt...


Rosen och Anneli.


Mallan (med vinglas), PK och Cissi.


Agge och jag köpte varsin BBB Milkshake (innehåller faktiskt även vodka)... :) Cissi har tagit kortet med sin Iphone...


Visst ser de mumsiga ut? De var det oxå... :)
 


Kommentarer
Ingela

Oj så goda de drinkarna såg god ut... mmmm

2011-05-30 23:03:58
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!