Tisdag 31 maj 2011

2011-05-31 16:23:46 / 1 kommentarer ..


Vad gjorde Jenny idag? Jo, hon tog motorcykeln till jobbet. Och vad hände? Jo, det började regna... Är det inte typiskt så säg!

Det var så att Mikael ville gärna ha Gunilla (min bil) idag. Han skulle ut och "valla Farmor" som han sa. Dvs, hans mamma ville runt i affärer och shoppa. Och då ville han ha min bil. Jag tycker det är bra att han har den emellanåt, för då upptäcker han att den är smutsig och då städar han den. Vilket även har skett idag. :)

Hur som helst så valde jag då mellan att ta motorcykeln eller den skruttiga Opeln. Det var ju molnigt, men jag valde ändå att ta min kära mc, Flora Jasmine. Och givetvis kom regnet, så nu blir den smutsig... Men, även det brukar lösa sig om hon får stå i garaget ett tag. Mikael tycker inte att hon ska vara smutig och plötsligt så är den ren! :)

Ja, hur som helst... Idag var jag upp till mamma på lunchen. Hon var lite bättre idag, även om jag betonar lite...

När jag slutade åkte jag hem till Frasse för att ge honom mat... Tyvärr hann jag inte ända fram innan jag lyckades krocka med min mc. Jag körde helt enkelt in i en bil... Trots att jag gjorde allt jag kunde så låste jag hjulen och smackade in en framförvarande bil. Det spöregnade när det hände, så det var ju tok-halt ute... :(

Det gick dock rätt sakta, så skadorna på bilen blev inte så stora. Min älskade motorcykel mår dock mindre bra... Hela framskärmen klämdes fast runt framhjulet, avgassystemet förstört, förmodligen mår inte framgaffeln så bra osv... Själv for jag med en regäl smäll i asfalten med huvudet och rullade ner i diket.

För att göra en lång historia kort. Ambulansen och polisen kom. Ambulansen tog med mig, polisen stannade och vaktade motorcykeln tills Mikael kom dit och hämtade den. Eftersom jag har ont i en nackkota, sa läkaren att jag måste röntgast. Efter röntgen (som inte visade något) fick jag fara hem...

Jag mår rätt bra. Lite sliten känner jag mig, men det är ok. Mest av allt är jag förbannad. Hur i hela h-vetet kan man förstöra en hoj på det där sättet!? Idiotiskt...

Nåja, det blir inga bilder idag. Jag ska nog ta och lägga mig på min massagedyna ett tag. Ha det bra alla!
 


Kommentarer
Ingela

Kram till dig min vän, hoppas att du har mindre ont i morgon...

2011-05-31 23:27:12
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!