Söndag 2 oktober 2011

2011-10-02 19:20:04 / 2 kommentarer ..


Hej på er! Här sitter jag en söndagkväll och känner att jag har det bra. Jag sitter med headset och varierar mellan Bob'arna (Bob Dylan och Bob Marley) och njuter av helgen som varit.

I fredags hade jag kortfredag och precis i vanlig ordning var det mycket stressigt och körigt. Men när jag efter dagens sista ärende, skjutsa Matte till Sävast, kommit hem så blev det mysmiddag hemma och en underbar start på helgen.

I lördags var vi till Haparanda och besökte Ikea. Mycket trevligt. Jag köpte bla två byråer som jag har i sovrummet. Mycket bra blev det. När vi kom hem blev det att motera en av byråerna och sedan lite vin, chips och film på kvällen innan jag slocknade som en slagen hjälte, i soffan.

Idag har vi bara varit hemma, förutom då jag var till Sävast och hämtade tillbaka Matte. Vi har byggt ihop den andra byrån och sedan har jag städat och fixat och satt i ordning massor med saker. Jag gillar att ha ordning. Söndag är vår soppdag, och idag blev det ärtsoppa till middag. Det är ju otroligt gott när man gör den själv.

Ja, så det är väl ungefär det som hänt... Förutom att jag började i kör i torsdags och det var så fantastiskt kul! Jag längtar redan massor till nästa torsdag!

Bilder:


Förrätt: Tunnbrödsrulle med pepparrot och renstek.


Huvudrätt: Grillad karré, pommes och bea.


Min tallrik var utan pommes, men det var minst lika smaksens ändå!


Efterrätt: Bärpaj med vaniljvisp


Fredagsmys!!!


Skulle fota katterna för att jag ska sätta in deras bilder i ramar och sätta upp på väggen. Men det fick jag snabbt ge upp, då katterna inte var på humör för att fotas. Dessa bilder var de  b ä s t a  som jag fick på dem... :S

Bill...


Lillen...


Kommentarer
Anneli

Men mmmums vad gott allt ser ut!!! Vi måste nog oxå börja införa tre-rätters....



Katter....ja vad ska man säga. De är ju inte alltid lätt att fota...men Lillen ser ju som vanligt "relaxed" ut, lite på sniskan :)

2011-10-02 19:46:16
Ingela

Jo, det såg smaskens ut :) Vi åt ju oxå trerätters i fredags och det var riktigt gott :)



2011-10-02 20:07:04
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!