Söndag 18 september 2011

2011-09-18 19:02:43 / 0 kommentarer ..


Oj vad dagarna sprang iväg. Jag har knappt suttit vid datorn nått... Tack och lov för mobilen, så jag inte missar vad som händer i världen (=att jag kan kolla Facebook i mobilen oxå).

I torsdag var jag på föräldramöte på Mathias skola. Jag brukar aldrig gå på de där mötena, för ärligt talat så tycker jag att de inte ger så mycket. Men eftersom Matte nu börjat gymnasiet på en friskola, så ville jag fara och kolla vad det är för något.

När jag mötte Mahtias mentor i dörren, så säger hon:
-Det här måste då vara Mathias mamma!
Hon tyckte vi var jättelika! :) Det var ju kul. Jag tycker inte själv det. Jag och Sofia får alltid höra att vi är så lika varandra, men sällan jag och Matte. Kul iaf!

I fredags gjorde jag absolut ingenting. Jobbet var som vanligt och när jag kom hem så gjorde vi god middag, drack gott vin och allmänt firade att helgen var där.

På lördagen så var vi en sväng på Storheden och kollade runt lite. Var bla på Elgiganten och kollade på en surfplatta. Skulle vilja ha en sådan...

Sedan åkte vi till Lena och Peder och hälsade på dem. Vi kunde sitta ute på deras altan och dricka kaffe, så varmt var det. Helt underbart!

Efter besöket åkte vi hem och lagade middag för att sedan bege oss mot biografen. Vi såg Jägarna 2... Alla säger att den är så bra. Den är spännande och tiden går jättefort. Eftersom Kjell Sundvall har gjort den så hade jag superhöga förväntningar...

Därför måste jag säga att jag blev MYCKET besviken när jag såg filmen. Tycker att handlingen är på tok för lik den första filmen. Efter fem minuter visste jag vem som gjort vad och förstod hur filmen skulle bli. Blev två långa timmar i salongen måste jag säga. Jag tyckte iofs inte om ettan heller, men den här var då ännu sämre. Men det är ju tur att de flesta inte tycker som jag i detta fall...

Idag söndag, så har vi varit och kört septemberrundan. 4 grader var det när vi steg upp och jag klädde mig som om jag skulle köra skoter + lite till. Men det hade inte behövts, för jag var mycket varm när vi kom till järnvägsstationen i Luleå och fick klä av mig lite.

Vi hade en helt fantastisk dag som avslutades på Retro Café i Boden. Vill ni se bilder från dagen kan ni klicka på denna länk:

Septemberrundan 2011

Korten ligger på Facebook, men ni kan se dem även om ni inte är medlem där.

I eftermiddag har vi städat på gården och lagat en supergod kycklingsoppa. Nu har jag hamnat vid datorn och är snart på väg mot soffan, för liggläge.

Hoppas alla haft en bra helg iaf!!!


När jag hade ställt min matbacksväska på golvet, så puttade Billabong omkull den. Han såg sin chans till en sovplats...


Varför ska katter ligga på väskor, det kan man undra...!?
 




Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!