Söndag 25 september 2011

2011-09-25 18:29:07 / 1 kommentarer ..


Hej på er alla. Har ni haft en bra helg? Det har jag haft.

I fredags blev det dock en konstig dag på jobbet. Plötsligt kom bygg-gubbarna och skulle sätta innertak i kontoret där jag har min arbetsplats så då kunde jag inte vara där. Istället började jag och Ullis städa i våra skåp. Blev mycket fint, och fick mycket kastat.

När jag hade lunch drog jag iväg till stan för att lämna Mattes dator på skolan. Sedan hämtade jag oxå mina nya glasögon. Förbi OK och köpte fika till jobbet och så tillbaka dit. När byggarna var färdig så blev det storstädning på kontoret, för de hade skräpat något fruktansvärt. Och jag var klar ungefär till det var dags att gå hem.

På vägen hem ringer Mathias och ville bli hämtad för hans dator hade gått sönder. Jag sa att jag ska äta först, så efter middagen åkte jag till stan. Men då visade det sig att hans dator kanske skulle gå och fixa så jag satt där utanför och väntade i ca 1 timme innan jag fick klartecken att åka hem. SEN hade jag en lugn fredagsvkäll.

I lördags var vi och hämtade båten och sedan storstädade jag hela huset. Nu är det så fräscht och fint! :)

På kvällen kom Anneli förbi och vi delade på en flaska vin innan vi åkte iväg till Nylundskan där även Mallan var. Efter lite tjejsnack och lite mer alkoholintag, så åkte vi till Olivers... Hur var det där då? Ja, nog hade vi kul, jag och Anneli. Vi tittade på alla tok som är där. Den ena värre än den andra. Det vi insåg var att vi passade inte in där... Nog för att vi oxå kan vara tokiga, men vi är inte klädda i klänningar som ser ut som röda tätslickade kondomer som precis räcker nedan för rumpan. Och vi har inte strumbyxor under korta kjolar, där man kan se grenen på strumpyxorna när någon dansar. Mm mm...

Säkert kan många trivas där och ha kul, det säger jag inget om. Men i lördags var det då inget ställe för mig! :)

Idag söndag, så har vi varit mycket effektiva. Vi har kört min mc till mammas garage. Vi har tagit en hel del sopor därifrån och kastat bort. Mikael har hämtat hem båten och ställt upp den på gården och höstfixas massor utomhus. Jag har varit på återvinningen och slängt ALLT som vi hade samlat på oss. Har även varit och handlat och lagat god fisksoppa till middag. Nu tänker jag nog ta mig ut och gå för att sedan ha en lugn kväll!

Lite bilder från helgen (glömde tyvärr kameran när vi skulle till Nylundskan, så jag har inga bilder därifrån):


Båten är på väg mot båtvagnen...


Och här är den på plats, skitig och bedrövlig... Mikael tog den till sitt jobb för att tvätta av den efter detta.


Vacker-Anneli på besök. Här med lugg...


...och här utan. Hon hade lite svårt att bestämma hur hon skulle ha det.


Min älskade kära mc ska nu vinterparkeras... :(


Tur att jag även äger en underbar vinterleksak... :)


Vi har ett dubbelgarage hemma, men ändå lyckas vi fylla upp mammas garage oxå. Allt här inne är mitt och Mikaels. Plus en hel del saker i mammas förråd och boda... Mån tro om vi har förmycket leksaker...!?
 

Kommentarer

Din än Annelie ska DEFINITIVT ha lugg! Otroligt snyggt! =D

2011-10-19 22:08:43
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!